onsdag 11 december 2013

Inför engelsktestet

På fredag har vi test i engelska på första kapitlet. Här kommer några övningar inför testet:

1. Write something about yourself?







2. Översätt till engelska.


Jag kan simma. _______________________________________

Jag kan inte hoppa. _______________________________________

Jag kan inte spela fotboll. ___________________________________


3. Skriv följande siffror på engelska

1.   3.   5.   7.


11.   13.   16.   23.


4. Skriv på engelska

Jag har en penna. _______________________________________

Har du ett papper? ______________________________________

Jag har en bror.  ________________________________________

Jag har inte en cykel? ___________________________________



5. Skriv på svenska

This is the british flag. _______________________________________

I live in Sweden in Linköping. ________________________________

We all live in Sweden. ______________________________________

We all speak swedish. ______________________________________


6. Skriv på engelska

Fyra pojkar ______________________________

Tre flaggor ______________________________

Två flickor _____________________________

Sex systrar _____________________________

7. Skriv på engelska

de ________________

vi ________________

det _______________

hon ______________

8. Skriv så många färger du kan på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar