måndag 9 november 2015

Exempel på en återberättande text

Måndag den 9 november

Måndag den 9 november var en ledig dag.
Först sov jag jättelänge. Sen vaknade jag klockan 10.00.
Efter det klädde jag på mig. Sedan åt jag frukost en smörgås med marmelad. Sen gick jag till badrummet och tvättade mig och borstade tänderna.
Därefter spelade jag playstation 3. Sedan ringde en kompis och vi gick ut och spelade fotboll. Det var roligt men det började regna.
Sen var jag hungrig jag åt köttbullar och spaghetti.
Efter lunchen var jag hemma och spelade dator. På eftermiddagen gjorde jag min läxa. Sedan gick jag till affären och handlade mat med min mamma.
På kvällen åt vi pizza och sen tittade vi på TV.
Till slut duschade jag och somnade.

Jag tyckte att det var en bra dag. Det var skönt att vara ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar